2016. február 6., szombat

Joghurttorta


Az egyetlen nagyfiam 17 éves lett. Valami gyors tortát kellett kitalálnom, mivel szerdára esett a szülinapja és kedden munka után álltam neki a tortakészítésnek, ezért döntöttem a joghurttorta mellett, ami viszonylag gyorsan kész, nem csömör és mutatós is. :) A joghurttortát általában piskótatekerccsel szoktam készíteni, mert jól mutat a torta oldalán és finom is.

Hozzávalók:

A piskótatekercshez:

  • 8 db tojás
  • 8 ek. liszt
  • 8 ek. cukor
  • fél csomag sütőpor (elhagyható)
  • lekvár

A joghurtos krémhez:

  • 2 nagy doboz natúr joghurt (össz. 700 g)
  • 10 dkg porcukor
  • 200 ml cukrászhab
  • 20 g zselatin
  • 100-150 ml víz
  • bármilyen gyümölcs (friss vagy fagyasztott, vagy befőtt)

A tetejére:

  • gyümölcs
  • 10 g zselatin
  • 200-300 ml gyümölcslé

Elkészítés:

A piskótával kezdünk. A 8 tojást különválasztjuk, a fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük, majd kanalanként beleadagoljuk a cukrot, majd egyesével a tojássárgákat. Végül óvatosan beleforgatjuk a lisztet, amit összekevertünk sütőporral (de a sütőpor el is maradhat).


Egy nagy gáztepsit kibélelünk szilikonos sütőpapírral, majd belesimítjuk a piskótát. 180 fokra előmelegített sütőben, tűpróbáig sütjük. 




Ha megsült a piskóta, még melegen feltekerjük a sütőpapír segítségével, majd kitekerjük és megkenjük vékonyan lekvárral (én most sárgabaracklekvárral kentem). Újra feltekerjük és hagyjuk kihűlni.






 Majd kb. 1 cm-es szeletekre vágjuk a piskótatekercset.



Közben elkészítjük a joghurtos krémet. A zselatint a vízben feloldjuk és felmelegítjük, de ne forraljuk fel. A joghurtot összekeverjük a porcukorral, a tejszínt kemény habbá verjük. A joghurtot és tejszínhabot habverővel összekeverjük, majd a langyosra hűtött zselatint is belekeverjük. Bármilyen gyümölcsöt forgatunk a végén a krémbe (én jelenleg őszibarack befőttet kockáztam bele).



A 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformát folpackal kibéleljük és az oldalát körberakjuk a piskótatekercsekkel, az aljára is piskótatekercs kerül, majd beleöntjük a joghurtos krémet.



Hűtőbe tesszük kb. 1 órára.
Kb. 2-3 dl gyümölcslébe (én most frissen facsart, szűrt narancslét használtam) feloldjuk a zselatint, és felmelegítjük, nem forraljuk, majd langyosra hűtjük.
A megdermedt tortát kivesszük a hűtőből és gyümölcsökkel díszítjük a tetejét (jelen esetben őszibarack befőtt, fagyasztott szeder és málna, valamint gránátalma magok kerültek az én tortámra), majd ráöntjük a gyümölcsös zselatint, ismét hűtőbe tesszük pár órára (esetleg egy északára).




Tálalás előtt lecsatoljuk róla  a tortaformát, és a folpackot is leszedjük a tortáról, tejszínhabbal még díszíthetjük.







Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése