2015. szeptember 23., szerda

Házi ételízesítő

Már régóta készülök házilag ételízesítőt előállítani, pár hete meg is próbálkoztam vele, de akkor csak egy kisebb mennyiséget készítettem, ezért még a napokban sort kerítek egy újabb adag elkészítésére. :)

Én aszalógépet használtam a zöldségek szárításához, de sütőben is meg tudjuk ezt tenni, illetve nyáron, nagy melegben a napon is, bár most nem az az időszak következik. :(
Nagyon odafigyelek, hogy ne vásároljak olyan élelmiszereket, amiben Nátrium-glutamát van, sajnos azonban ezt a nagyon káros adalékanyagot rengeteg fűszerben megtaláljuk (és más egyéb élelmiszerekben), ezért is szántam rá magam, hogy házilag készítek különböző fűszerkeverékeket. :)


Egy kisebb adag ételízesítő kb. 30 dkg lesz ebből a zöldség mennyiségből, de garantáltan mentes mindenféle adalékanyagtól.


Hozzávalók: 


  • 5 nagyobb sárgarépa
  • 4 szál fehérrépa
  • 1 kisebb zeller
  • 1 kisebb karalábé
  • 2 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 nagyobb paradicsom
  • 1 kápiapaprika
  • 1 fehérpaprika
  • 1 kisebb fej karfiol
  • 1 nagy csokor zeller zöldje
  • 1 csokor petrezselyem zöldje

Elkészítés:


Az összes hozzávalót alaposan megmossuk, megpucoljuk, és egy konyharuhán leszárítjuk. Majd vékony szeletekre vágjuk a zöldségeket, és belehelyezzük az aszalógépbe. 
Elindítjuk az aszalógépet (nálam 70 fokon kb. 12 óra alatt száradtak ki a zöldségek). Közben pár óránként átcseréljük a rácsokat, hogy a felső részen lévők alulra kerüljenek, hiszen itt hamarabb száradnak a zöldségek. 
Amikor már érezhetően szárazak a zöldségek, késes aprítóval összedaráljuk a házi ételízesítőnket és légmentesen záró dobozba, vagy csatos üvegbe tesszük, száraz, hűvös helyen tároljuk.
Ha sütőben készítjük, akkor a zöldségeket először késes aprítóban összeaprítjuk, és sütőpapírral bélelt tepsibe terítjük, 70-80 fokos sütőben több órán át szárítjuk, közben többször átforgatjuk. Amikor teljesen kiszáradt, szintén légmentesen záródó edénybe tesszük.
Lehet bele 1-2 kanál sót is keverni, én nem tettem bele.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése