2015. augusztus 29., szombat

Vaníliakrémes, ribizlilekváros legyezőtorta



Az utóbbi években nagy kedvenccé vált nálunk ez a torta. Talán az elmúlt 3 évben, minden augusztusban a férjem születésnapjára ilyen tortát sütöttem, bár egy kicsit időigényes, de az ember a szeretteiért mindenre képes. A fázisfotók még tavaly készültek, de akkor sajnos a torta belsejét nem sikerült megörökítenem, pedig itt az lenne a lényeg... de találtam egy régebbi fotót, ahol jól látszik, hogyan is kell kinéznie belülről ennek a tortának. :)


Hozzávalók:

A barna piskótalapokhoz:

  • 5 db  tojás
  • 5 ek. cukor
  • 4 ek. liszt
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 1/2 cs. sütőpor
A sárga piskótához:
  • 9 db tojás
  • 9 ek. cukor
  • 9 ek. liszt
  • 1 cs. sütőpor
A vaníliakrémhez:
  • 5 cs. vaníliás pudingpor
  • 1,5 l tej
  • kb. 15 dkg porcukor
  • fél vaníliarúd kikapart belseje
  • 30 dkg vaj
Kb. fél üveg ribizli lekvár (én saját készítésűt használtam)

Elkészítés:

  1. A vaníliakrémmel kezdünk, hogy legyen ideje hűlni, amíg a piskótákat sütjük. 
  2. Egy lábosban feltesszük melegíteni a 1,5 l tejet.
  3. 5 cs. vaníliás pudingport csomómentesre keverünk egy kicsi hideg tejjel, majd a melegített tejhez öntjük, a vaníliarúd kikapart belsejét is beletesszük, folyamatos kevergetés közben, sűrű krémet főzünk belőle, majd kihűtjük.
  4. Elkészítjük a barna piskótát: 5 db tojás fehérjét kemény habbá verünk csipet sóval, majd egyesével hozzáadagoljuk a tojássárgákat is, kanalanként hozzáadjuk a cukrot, majd a sütőporral és kakaóporral összekevert lisztet óvatosan a habba forgatjuk. 
  5. Egy 26 cm átmérőjű tortaformát kikenünk vajjal, és kilisztezzük, és beleöntjük a piskótát.
  6. Előmelegített 175 fokos sütőben tűpróbáig sütjük.
  7. Ha megsült, kivesszük a sütőből, és óvatosan lecsatoljuk róla a tortaformát, majd a piskótát vízszintesen kettévágjuk.
  8. Miközben a barna piskótánk sült, elkészítjük a sárga piskótát: 9 db tojásfehérjét kemény habbá verünk egy csipet sóval, majd egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat, kanalanként a cukrot, majd a sütőporral elkevert lisztet is hozzászitáljuk és óvatosan a habba forgatjuk. 
  9. Egy nagyméretű sütőtepsit kibélelünk szilikonos sütőpapírral, és ráöntjük a piskótánkat.
  10. 175 fokon tűpróbáig sütjük.
  11. Ha megsült, kivesszük a sütőből és 5 cm széles csíkokra vágjuk.
  12. Habverővel kihabosítjuk a 30 dkg vajat a 15 dkg porcukorral és a kihűlt vaníliakrémhez keverjük.
  13. Az egyik barna piskótalapot vékonyan megkenjük a vaníliakrémmel.
  14. A felcsíkozott sárga piskótát megkenjük  vékonyan ribizlilekvárral, arra vékony rétegben vaníliakrémet teszünk és elkezdjük feltekerni, a kis tekercset a torta közepére helyezzük, majd következnek körbe-körbe, amíg el nem fogy a többi megkent piskótacsík.
  15. A tekercs tetejére ismét vaníliakrém kerül, és ráhelyezzük a barna piskótalap másik felét. 
  16. Az egész tortát bevonjuk vaníliakrémmel, ízlésünknek megfelelően díszítjük, kis rózsákat nyomunk a torta tetejére a vaníliakrémből, illetve ribizlivel, vagy ribizlilekvárral is díszíthetjük a torta tetejét.





Én még készítettem egy kicsi olvasztott csokiból a torta oldalára díszeket: kb. 10 dkg étcsokoládét gőz fölött megolvasztottam pici olajjal, majd amikor már nem volt forró egy nejlonzacskóba öntöttem, aminek az alsó sarkát kivágtam, és szilikonos sütőpapírra csorgattam a csokit,  ezen még van mint gyakorolnom, de kezdetnek nem is olyan rossz), majd hűtőbe helyeztem, és megdermesztettem a csokidíszeket.



Így néz ki belülről a torta szeletelés után (bár ez egy régebbi torta belseje, ez tejszínhabbal lett díszítve)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése